dinsdag 10 maart 2009

De saga van 't brood - deel 3

Ik ben dus nog altijd aan het broodbakken en het lukt perfect. Ik heb nu zelfs een nog beter recept gevonden in mijn nieuw kookboek Vegan Planet. Met minder gist en meer bloem. In de culinaire droomwinkel Sahadi's in Brooklyn haal ik af en toe een voorraadje noten of gedroogd fruit, die ik vervolgens in dat deeg prop. Ik heb er ook al eens een geraspte courgette in verwerkt, maar die bleek na het bakken gewoon onvindbaar! Er zaten zelfs geen groene spikkeltjes in de boterhammen! 
Vorig weekend heb ik me eens aan pizzadeeg gewaagd, volgens een recept uit datzelfde kookboek. Het was de eerste warme dag en onze verwarming stond niet aan, dus ik zag alweer een mislukte rijzing voor me opdoemen. Maar de oplossing was simpel, ambachtelijk en goedkoop. Benodigdheden: een zetel, een vriendje, een fleece-dekentje en een laptop. Leg de twee deegbolletjes in een braadslee, overspan met huishoudfolie. Zet uw vriendje in de zetel. Schik achtereenvolgens de braadslee, het fleece-dekentje en de laptop op vriendjes schoot. En rijzen dat dat deed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten